Wednesday, June 1, 2011

takut nak kahwin

I mengaku. I TAKUT nak kahwin. I pernah tweet jugak pasal takut nak kahwin ni. Tapi followers ada 35 ja kaedahnye haha!

Kat blog pon I penah mengomel. Kamu masih igt lagi entry ini? Hehe

So hari ni I baca blog Hannah Johary.

Good one Hannah. Beliau menjawab tentang 3 soalan. Boleh dikatakan soalan2 tu mmg berlegar2 kat kepala I jugak. (atau lebih soalan I dok fikir)


Rara says : InshaAllah kalau berniat baik Allah akan bersama-sama kita. Pray for the best!

3 comments:

ohmaiwedding said...

insyaAllah hidup akan lebih barakah.ada this one thing yg rebel cita kat aku, time dia p kursus kawen, ustazah tu ajaq.(aku tatau benda ni before kawen.so aku tamau org lain mcm aku.hihih)

"berkahwinlah kerana mencari keberkatan Allah"

i)kalau kawen sebab nak anak,pastu dapat anak dah.so nak bwat apa lagi?
ii)kalau kawen sebab nak laki hensem.pehtu, laki dah tua tak hensem, nak bwat apa plak?
iii) kalau kawen sebab nak hidup kaya.pehtu, dah jadik kaya, nak apa lagi.

makna kata, kalau kita kawen sebab nak keberkatan Allah, kira mission never ending la.smpai ujung nyawa pon, mission akan berpnjgan.

begitu la citanya lebih kurang.santapan rohani sket.:P haha...

aby baby said...

oh mai wedding..!!! sentap mak nok !!! ketiga-tiga itu la yang aku sentiasa pikiaq terutama yang 1st tu. :( mudah-mudahan Allah temukan aku dgn org yang mahu sama mencari keberkatan Allah.bukan menyesatkan ku.ameen..

ohmaiwedding said...

aby baby...you are not alone dear.so jgn lupa cita benda ni pada bakal suami ok?gosh, aku rasa aku blum share dgn laki aku lagi!insyaAllah malam ni!:)