Thursday, January 7, 2010

dewasa II


Kan I dah cakap,
menjadi dewasa adalah sangat tidak seronok. 
Memenatkan otak.
Menyakitkan jiwa.
Hati jugak sakit hati kadang-kadang.

Lantas ia membuatkan perjalanan hidup ini makin sukar.
Berliku-liku macam jalan nak pi Balik Pulau. Haish! 
I maukan hidup seperti highway! Straightttttttttt je! PLUS Highway please! :P  
Namun,
Dewasa itu juga ada keistimewaannya.

Dewasa boleh kerja dan dapat gaji.
Dewasa boleh pergi bercuti sendiri.
Dewasa boleh belanja keluarga.
Dewasa boleh beli semua benda yang dikehendaki. (yang ini mengikut kemampuan masing2 ye tuan-tuan dan puan-puan)
Dewasa boleh bercinta.
Dewasa boleh kahwin. (ehem!)
Dewasa boleh drive kereta sendiri suka hati sana-sini.

tapiiiiii 
Dewasa kena buat keputusan sendiri.  
Lebih-lebih lagi bila keputusan itu melibatkan masa depan!
But heyyy, I am a mature woman and I am so ready to make my own decision for myself. for my own good. my life. my career. and my family. my everything lah.
... and I just said NO to an offer from the manager. 
I pray in my heart that my grass would be greener this year. 

Insha Allah.

I don't want that lion trophy! please. 


Rara says : Hanya mampu sujud...

8 comments:

Anonymous said...

ok..u know urself better..hopefully u manage to get better offer..insyaalah.

wannymashor

myhas said...

weh!dpt AMO ka??awat tamau???!!

Naz said...

insyaAllah, 2010 will be a very good year with a very greeeeennnn grass for u!! :))

RARA said...

wanny : pray for me ok?

myhas : jangan nak AMO sangat! tp kalau AMO pon aku tamau kot? tambah2 kalau manager jasminder, hancor!

Naz : thank u and u too! ehemmm2! :)

aby said...

kir,wasap beb? offer apa ang dpt? ang xmau pasai ang da nk muntah kan dok hsbc? kekeke. xpa. rumput kita akan kehijauan di masa akan dtg..insyaAllah !!! ..

muhamadakmalwahab said...

jadi dewasa mendewasakan kita untuk menjadi lebih dewasa...apa yang aku merepek ini...tapi aku suka jadi dewasa...

sekian, terima kasih...

ahahahahahah

RARA said...

aby : aku pon tatau wei...yg pastinya, aku mahukan rumput ijau! :P

akmal : apa yang kau merepek ni mamal??

weii kenapa aku tak suka jadi dewasa!!

alya said...

ptg singa wa xmao!
bg gaji smpai wa blh beli sekoq singa wa stay hahahaha!